Město Nové Sedlo
MěstoNové Sedlo

Elektronický podpis pro komunikaci s orgány veřejné moci

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Elektronický podpis pro komunikaci s orgány veřejné moci

4. Základní informace k životní situaci

Každý občan může učinit podání k orgánu veřejné moci v elektronické podobě, podepsané elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (uznávaný e-podpis).

Pro tento účel si může obstarat kvalifikovaný certifikát od akreditovaného poskytovatele certifikačních služeb.

Kvalifikované certifikáty, které se vydávají občanům, mohou být používány v aplikacích za účelem podpisu.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Kvalifikovaný certifikát můžete získat jako fyzická osoba i jako zaměstnanec.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Jednou z činností poskytovatele certifikačních služeb je vydávání certifikátů.

Každá certifikační autorita vydává zpravidla certifikáty několika druhů; každý druh se pak odlišuje technickými parametry, podmínkami, způsobem, jak je provedeno ověření totožnosti žadatele, či možnostmi svého využití.

Aby bylo uživateli zřejmé, jakým způsobem certifikát získá, jak s ním má nakládat, jak má nakládat se soukromým klíčem, jak dochází k zneplatnění certifikátu, a dozvěděl se další informace o poskytované službě, vydává poskytovatel dokument nazvaný Certifikační politika; tento dokument slouží i spoléhající se straně pro posouzení důvěryhodnosti certifikátu.

Pokud splníte podmínky stanovené dokumentem Certifikační politika akreditovaného poskytovatele certifikačních služeb a bude vám vydán certifikát, můžete se elektronicky podepisovat.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Navštivte internetové stránky Ministerstva vnitra, kde naleznete informace o akreditovaných poskytovatelích certifikačních služeb.

Navštivte internetové stránky akreditovaného poskytovatele certifikačních služeb, kde naleznete dostupné základní údaje pro kvalifikovaný certifikát.

Žádost o vystavení kvalifikovaného certifikátu je třeba vyplnit elektronicky (každý poskytovatel má vlastní uživatelské rozhraní, dostupné z jeho internetových stránek).

8. Na které instituci životní situaci řešit

Tato životní situace je řešena jako služba; v současnosti zde existují tři poskytovatelé této služby:

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Tuto situaci můžete řešit přes Internet, ale je nutné uskutečnit jednu návštěvu registrační autority (seznam kontaktních míst je k dispozici na internetových stránkách poskytovatelů), kde je ověřena vaše totožnost, příp. pravdivost dalších údajů, které mají být v certifikátu uvedeny.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Potřebné doklady se liší v závislosti na tom, jaké uvedené údaje chce mít žadatel v kvalifikovaném certifikátu.

Konkrétní náležitosti jsou uvedeny v Certifikačních politikách a na internetových stránkách jednotlivých akreditovaných poskytovatelů.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Každý poskytovatel certifikačních služeb má svoje vlastní formuláře, které jsou zveřejněny na jeho internetových stránkách.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Žádné správní poplatky v této životní situaci nejsou stanoveny.

Poskytovateli je nutné uhradit vydání certifikátu, příp. čipové karty, platný ceník naleznete na internetových stránkách poskytovatelů certifikačních služeb.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Po získání certifikátu na registrační autoritě je nutné si certifikát nainstalovat do uživatelského prostředí, aby jej bylo možné využívat k podpisu; návod dostanete od příslušného poskytovatele.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete směřovat na e-mailovou adresu: posta@mvcr.cz nebo na e-mailovou adresu technické podpory poskytovatelů.

Žádost o vystavení kvalifikovaného certifikátu je možné vyplnit pouze elektronicky, a to nejlépe na počítači, na kterém budete chtít certifikát používat.

V případě, že již certifikát máte, je možné vystavit následný certifikát na základě dodržení postupů popsaných v Certifikační politice, příp. na internetových stránkách.

Žádost o zneplatnění certifikátu lze také podat elektronicky, v závislosti na postupech stanovených poskytovatelem certifikačních služeb v jeho Certifikačních politikách.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Povinnosti podepisující osoby ze zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů:

  • zacházet s prostředky, jakož i s daty pro vytváření zaručeného elektronického podpisu s náležitou péčí tak, aby nemohlo dojít k jejich neoprávněnému použití,

  • uvědomit neprodleně poskytovatele certifikačních služeb, který vydal kvalifikovaný certifikát, o tom, že hrozí nebezpečí zneužití jejích dat pro vytváření zaručeného elektronického podpisu.

Případné sankce vyplývající ze vztahu s poskytovatelem mohou být uvedeny v dokumentu Certifikační politika, příp. ve smlouvě.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor eGovernmentu Ministerstva vnitra

26. Kontaktní osoba

Nevyplněno

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

21.11.2014

28. Popis byl naposledy aktualizován

21.11.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Rezervační systém

Klikni zde!

Úřední hodiny

Po 8:00-11:30 a 12:30-17:00

Út 8:00-11:30 a 12:30-15:00

St  8:00-11:30 a 12:30-17:00

Čt  8:00-11:30

Pá  neuřední den, zavřeno

  • Pokladna uzavřena vždy 30 minut před koncem úřední doby.
  • Kontakty naleznete ZDE

Zastupitelstvo města

Odstávky a poruchy elektrické energie

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Plánované odstávky ČEZ zveřejňuje minimálně 15 dní předem.

Poruchy si lze ověřit a nahlásit zde: https://bezstavy.cz/#/

Rozpočet Města

obr12

Úplné znění rozpočtových změn, návrhu rozpočtu a rozpočtu na příslušný rok, návrhu střednědobého výhledu a střednědobý výhled rozpočtu, návrh závěrečného účtu a závěrečný účet DSO Mikroregion Sokolov – východ jsou k dispozici na http://www.sokolov-vychod.cz/zakladni-dokumenty

Platby na účet

Platby lze poukázat na:

Bankovní účet: 201293786/0300

další informace ZDE!

Aplikace MUNIPOLIS

Profil zadavatele

Profil zadavatele

Rizika a nebezpečí

kudyznudy.cz

Odkaz na stránky kudyznudy.cz

 
 

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0

Město Nové Sedlo

Masarykova 502
35734 Nové Sedlo

  • 1397 1. zmínka

  • 2610 Počet obyvatel

  • 427 Nadmořská výška

  • 3 Městské části

  • 1698 Katastrální výměra (ha)