Město Nové Sedlo
MěstoNové Sedlo

Uzavření manželství v případě přímého ohrožení života

3. Pojmenování (název) životní situace

Uzavření manželství v případě přímého ohrožení života

4. Základní informace k životní situaci

Je-li život snoubence přímo ohrožen, snoubenci projeví vůli, že spolu vstupují do manželství před starostou, místostarostou nebo pověřeným členem zastupitelstva obce, městské části hlavního města Prahy, městského obvodu nebo městské části územně členěného statutárního města nebo úředníkem zařazeným do obecního úřadu, a to na kterémkoli místě i bez přítomnosti matrikáře.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Snoubenci, je-li život toho, kdo chce uzavřít manželství, přímo ohrožen.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podmínky jsou upraveny zákonem č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

Bylo-li manželství uzavřeno v případě, že byl život snoubence přímo ohrožen:

  • před obecním úřadem, úřadem městské části či městského obvodu, v hlavním městě Praze úřadem městské části, který není matričním úřadem, zašle tento úřad do 3 pracovních dnů protokol o uzavření manželství matričnímu úřadu příslušnému podle místa uzavření manželství,
  • v cizině před velitelem námořního plavidla plujícího pod státní vlajkou České republiky nebo velitelem letadla zapsaného v leteckém rejstříku v České republice, a je-li alespoň jeden ze snoubenců státním občanem České republiky, rovněž před velitelem vojenské jednotky České republiky v cizině, zašle oddávající protokol o uzavření manželství bezodkladně zvláštní matrice prostřednictvím zastupitelského úřadu České republiky a na území České republiky přímo; jsou-li oba snoubenci cizinci, zašle oddávající protokol o uzavření manželství bezodkladně Úřadu městské části Praha 1, který je příslušný k provedení zápisu do matriční knihy.
V protokolu o uzavření manželství se uvedou alespoň jména a příjmení manželů, jejich rodná čísla, popř. datum a místo narození, platný úřední průkaz, kterým prokázali totožnost, a prohlášení, že jim nejsou známy okolnosti, které by uzavření manželství vylučovaly.
Jde-li o manželství podle druhé odrážky, oddávající spolu s protokolem o uzavření manželství doručí vyjádření lékaře o zdravotním stavu manžela, a není-li to možné, prohlášení manžela.
Jsou-li oba snoubenci cizinci, oddávající je před uzavřením manželství poučí, že takto uzavřené manželství nemusí být platné na území jejich domovského státu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádostí o uzavření manželství.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Viz bod 06.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

  • Platný úřední průkaz, kterým snoubenci prokáží svou totožnost.

  • Prohlášení snoubenců, že jim nejsou známy okolnosti, které by uzavření manželství vylučovaly.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

"Protokol o uzavření manželství" - obsahující dohodu snoubenců o užívání příjmení po uzavření manželství.
Pokud nematriční úřad nebo kapitán lodi, letadla nebo velitel vojenské jednotky nevlastní formulář "Protokol o uzavření manželství", použije se v tomto případě čistý list papíru, na kterém budou uvedeny osobní údaje z dokladu totožnosti snoubenců, dohoda o užívání příjmení snoubenců a jejich společných dětí, datum a místo uzavření manželství a podpis oddávajícího.
Nedojde-li k dohodě snoubenců o užívání příjmení jejich společných dětí, postupuje matriční úřad při zápisu do knihy narození jejich společného dítěte v souladu s ustanovením § 19 odst. 6 zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Po uzavření manželství je třeba, na základě vydaného oddacího listu, požádat o vydání nového občanského průkazu, příp. cestovního pasu.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.03.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Rezervační systém

Klikni zde!

Úřední hodiny

Po 8:00-11:30 a 12:30-17:00

Út 8:00-11:30 a 12:30-15:00

St  8:00-11:30 a 12:30-17:00

Čt  8:00-11:30

Pá  neuřední den, zavřeno

  • Pokladna uzavřena vždy 30 minut před koncem úřední doby.
  • Kontakty naleznete ZDE

Odstávky a poruchy elektrické energie

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Plánované odstávky ČEZ zveřejňuje minimálně 15 dní předem.

Poruchy si lze ověřit zde: https://bezstavy.cz/#/

Rozpočet Města

obr12

Úplné znění rozpočtových změn, návrhu rozpočtu a rozpočtu na příslušný rok, návrhu střednědobého výhledu a střednědobý výhled rozpočtu, návrh závěrečného účtu a závěrečný účet DSO Mikroregion Sokolov – východ jsou k dispozici na http://www.sokolov-vychod.cz/zakladni-dokumenty

Platby na účet

Platby lze poukázat na:

Bankovní účet: 201293786/0300

Příklady nejčastěji užívaných variabilních symbolů:

1341 – poplatek za psa

1361 – správní poplatek

10122131 – nájem pozemku

36322111 – hřbitovní poplatky

pro úhradu nájemného bytu – č. bytové jednotky (př. 502/+ do zprávy pro příjemce příjmení)

splátkový kalendář – přidělené číslo splátkového kalendáře

nájem nebytových prostor – přidělené číslo nebytového prostoru

pokuty a přestupky – přidělené číslo správním orgánem

Mobilní aplikace

mobilní aplikace

Informace z našeho webu na chytrých telefonech. Mobilní aplikace – V OBRAZE.

Rizika a nebezpečí

kudyznudy.cz

 
 

Město Nové Sedlo

Masarykova 502
35734 Nové Sedlo

  • 1397 1. zmínka

  • 2610 Počet obyvatel

  • 427 Nadmořská výška

  • 3 Městské části

  • 1698 Katastrální výměra (ha)